Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Rozbudowa bocznicy kolejowej, która ma przyczynić się do wzrostu eksportu złota, miedzi oraz litu

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Jan Włodarczyk | 2017-05-08 14:52:46
belgrano cargas y logísticas

Rząd planuje modernizację bocznicy kolejowej C-14 linii Belgrano Cargas y Logísticas, łączącej północ Argentyny z portem w chilijskiej Antofagaście. Linia ta, znana jako ,,górnicza`` przecina kopalniane obszary Argentyny - Puna, Salta, Jujuy, La Rioja i Catamarca.

Po 10 latach stagnacji, decyzją Mauricio Macri reaktywowano w kwietniu ubiegłego roku linię kolejową, która rozciąga się między San Antonio de los Cobres i Antofagastą. W tym celu Argentyna podpisała z chilijską firmą Ferronor porozumienie pozwalające eksploatować trasę, która dziś jest używana do eksportu wapna oraz innych pochodnych mineralnych wydobywanych w regionie Salta i Jujuy. Jednakże zdolność transportu linii C-14 jest ograniczona (do jedynie ośmiu wagonów).

 

Dlatego jednostka zwana ``Plan Belgrano``, zależna od rządu, opracowuje metodę mającą sprostać technicznym wyzwaniom projektu Belgrano Cargas. Oficjalny plan na przestrzeni najbliższych dwóch lat ma doprowadzić do zwiększenia zdolności przesyłowych C-14 tak, aby w efekcie operować 40 wagonami. Informację przekazał magazynowi ``EconoJournal`` podsekretarz ds. infrastruktury ``Planu Belgrano``, José Ascarate.

 

Koszty przedsięwzięcia mają być całkowicie pokryte przez państwo, ponieważ projekt nie należy do planu Belgrano Cargas finansowanego z kredytu na 2400 mld USD udzielonego przez China Machinery Engineering Corporation (CMEC). Odpowiedzialność za koszty ponosi więc państwowe przedsiębiorstwo ADIF (Administrator Infrastruktury Kolejowej) oraz sama Belgrano Cargas y Logistica.

Inicjatywa ta ma na celu umożliwienie budowy kopalni złota, miedzi i litu. Według sondażu przeprowadzonego przez ,,el Ejecutivo``, aktualnie 157 przedsiębiorstw górniczych jest w trakcie opracowywania nowych projektów, z czego 42 to projekty aktywne, a 435 w fazie rozwoju.

 

Największą trudnością techniczną trasy C-14 są dwie, zygzakowate strefy, które zmuszają do ograniczenia liczby używanych wagonów. Pierwsza z nich znajduje się na wysokości Campo Quijano w Alisal, a druga na typowo górniczych terenach w miejscowości Tolar, niedaleko San Antonio de los Cobres. ``W ostatnim kwartale roku, rozpoczniemy prace poprawiające wydajność i zwiększające możliwości transportowe bocznicy kolejowej C-14``, mówi Ascarate.

 

Jednostka ``Plan Belgrano`` pracuje nad rozwojem około 10 projektów górniczych związanych między innymi z wydobyciem złota, srebra, miedzi i litu. Wartość inwestycji jest szacowana na około 8000 mld USD. Jeżeli projekty te zostaną zrealizowane, na przestrzeni najbliższych lat, C-14 Belgrano Cargas będzie transportowała 1,8 mln ton minerałów rocznie.